ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Πεζοπορικός περίπατος με σημείο εκκίνησης τα Κολυβάτα

Πάνω από 5 ώρες (16.9 χλμ.)

Πεζοπορική εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot

Κολυβάτα – Μονή Αγίου Γεωργίου – Σκάροι – Κόκκινη Εκκλησιά – Πλατύστομα – Κολυβάτα

Πεζοπορία στη Λευκάδα | Διαδρομή Κολυβάτα | Lefkada Slow Guide

Ξεκινάτε τον περίπατο από την πλατεία στα Κολυβάτα, στην ταβέρνα της Μαρίας. Δεξιά από την ταβέρνα ανηφορίζει ένα μονοπάτι, το παίρνετε και στρίβετε αμέσως δεξιά. Ακολουθήστε το μονοπάτι που περνάει αριστερά από ένα σπίτι. Ύστερα από 5 λεπτά θα δείτε στο αριστερό σας χέρι την εκκλησία του Αγίου Νικολάου. Ακολουθήστε το μαντρότοιχο στα δεξιά της εκκλησίας, μείνετε δεξιά στο χωματόδρομο και αμέσως μετά τη δεξιά στροφή θα δείτε στο αριστερό σας χέρι ένα μονοπάτι να ανηφορίζει. Πάρτε το μονοπάτι και σε 3 λεπτά φτάνετε στο Μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου.

Μονοπάτι από τα Κολυβάτα προς το λόφο των Σκάρων | Lefkada Slow Guide

Η Μονή του Αγίου Γεωργίου ιδρύθηκε το 1611 και ύστερα από δωρεά απέκτησε το δάσος των Σκάρων. Το 18ο αιώνα η μονή γνώρισε μεγάλη ακμή και είχε στην κατοχή της αρκετές εκκλησίες, χωράφια και 900 γιδοπρόβατα. Στα μέσα του περασμένου αιώνα η μονή σταμάτησε να λειτουργεί.

Συνεχίζοντας, το μονοπάτι από το χωριό πάει ευθεία στα αριστερά του μοναστηριού. Παίρνετε το μονοπάτι και ανηφορίζετε σε ένα πολύ καλά διατηρημένο παλιό μονοπάτι. Ύστερα από 5 περίπου λεπτά συναντάτε ένα φράχτη με πορτόνι για τα ζώα, ανοίξτε (και κλείστε πίσω σας) και μετά από 15 λεπτά το μονοπάτι πλαταίνει και γίνεται πιο πετρώδες. Μετά από 25 λεπτά περπάτημα από το μοναστήρι φτάνετε σε ένα άνοιγμα με πολλές αναβαθμίδες. Δέκα περίπου λεπτά αργότερα σταματάει το μονοπάτι σε ένα άνοιγμα. Μπροστά σας βλέπετε τις κορυφές των βελανιδιών.

Δάσος των Σκάρων στη Λευκάδα | Προτάσεις για πεζοπορία στη φύση

Εδώ πηγαίνετε δεξιά, το μονοπάτι συνεχίζει ανάμεσα από δύο μικρά δέντρα. Στη συνέχεια το μονοπάτι κατηφορίζει στα αριστερά – τις βελανιδιές τις έχετε στο αριστερό σας χέρι. Το μονοπάτι περνάει ανάμεσα από μια λιθιά και από θάμνους. Ακολουθήστε το μονοπάτι που γίνεται πολύ πετρώδες. Στο τέλος δεν είναι πολύ ευκρινές, αλλά πρέπει να κατηφορίσετε από τη δεξιά μεριά των στάβλων. Συνεχίστε ευθεία κατά μήκος του φράχτη και πηγαίνετε αριστερά μέχρι να βρείτε το χωματόδρομο. Ώς εδώ έχετε περπατήσει περίπου 50 λεπτά από το μοναστήρι του Αγίου Γεωργίου.

Μονοπάτια πεζοπορίας στη νότια Λευκάδα | Lefkada Slow Guide

Στο χωματόδρομο στρίψτε δεξιά και ύστερα από 10 λεπτά περάστε έναν ακόμη στάβλο. Μετά το στάβλο ο δρόμος στρίβει δεξιά. Δέκα λεπτά από το δεύτερο στάβλο υπάρχει μια διασταύρωση δεξιά. Εδώ θα επιστρέψετε αργότερα. Συνεχίζετε ευθεία για 15 λεπτά ακόμα και φτάνετε σε ένα σημείο όπου μπορείτε να απολαύσετε τη φανταστική θέα.

Εντυπωσιακή θέα προς τη Λευκάδα και τα γύρω νησιά

Αριστερά, πριν την κεραία, βλέπετε την ανατολική ακτή του νησιού και απέναντι την ηπειρωτική Ελλάδα. Λίγο μετά την κεραία η θέα προς τη Λευκάδα και τα γύρω νησιά είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Από την αρχή του περίπατου έχετε περπατήσει μιάμιση ώρα γεμάτη.