ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Πεζοπορικός περίπατος με σημείο εκκίνησης τα Σπήλια

3 ώρες (11 χλμ.)

Πεζοπορική εξόρμηση στη Λευκάδα, με το βιβλίο της Lida Out Lefkada on Foot.

Σπήλια - Σπαρτοχώρι - Γρίλια - Μπάλoμα - Σπαρτοχώρι - Σπήλια

Ο περίπατος αυτός ξεκινάει στην αποβάθρα που αράζει το φέρι-μποτ, στο λιμάνι στα Σπήλια. Βαδίζετε προς την κατεύθυνση του εστιατορίου στην παραλία και, αφού περάσετε το εστιατόριο, βλέπετε στην απέναντι πλευρά της ασφάλτου το πλακόστρωτο μονοπάτι που οδηγεί στο Σπαρτοχώρι. Ακολουθήστε το μονοπάτι, πού και πού περνάτε ένα κομμάτι κατά μήκος της ασφάλτου. Μετά από 10 γεμάτα λεπτά ανάβασης φτάνετε στο χωριό, σ’ ένα σημείο με θέα.

Πεζοπορική εξόρμηση στο Μεγανήσι | Λιμάνι στα Σπήλια | Lefkada Slow Guide

Από εδώ ακολουθείτε τον ανηφορικό δρόμο προς το χωριό, με κατεύθυνση την εκκλησία. Στο καμπαναριό ακολουθήστε το πλακόστρωτο στα δεξιά. Στη διασταύρωση συνεχίστε ευθεία, αριστερά από το σουπερμάρκετ. Στις επόμενες δύο διασταυρώσεις μένετε δεξιά και, λίγο αργότερα, περνάτε στα δεξιά σας το αγροτικό Ιατρείο. Λίγο μετά βλέπετε στο δεξί σας χέρι, σ’ έναν τηλεφωνικό θάλαμο, το παλιό σχολείο. Σ’ ένα εικόνισμα πηγαίνετε δεξιά στον τσιμεντένιο δρόμο. Περνάτε το καινούριο σχολείο και φτάνετε σ’ ένα σήμα STOP, στην άσφαλτο. Περνάτε απέναντι και παίρνετε τον τσιμεντένιο δρόμο, στα δεξιά της δεξαμενής νερού. Από το λιμάνι έχετε περπατήσει περίπου 20 λεπτά.

Πεζοπόροι στο Σπαρτοχώρι | Μεγανήσι | Lefkada Slow Guide

Μετά από 3 λεπτά, ο τσιμεντένιος δρόμος γίνεται χωματόδρομος. Περνάτε από όμορφα τοπία με βράχους και ελιές. Συνεχίζετε να έχετε θέα προς τη Λευκάδα. Μετά από 35 λεπτά από τη δεξαμενή νερού, αγνοήστε τη διασταύρωση αριστερά. Πέντε λεπτά αργότερα, στη διασταύρωση, πηγαίνετε δεξιά. Τώρα κατηφορίζετε με ζιγκ ζαγκ για 10 λεπτά, μέχρι την επόμενη διασταύρωση – το τελευταίο κομμάτι είναι τσιμέντο. Εδώ στρίψτε αριστερά. Σ’ αυτή την περιοχή εκτρέφονται πολλές αγελάδες. Μετά από 20 περίπου λεπτά περπάτημα, φτάνετε σε μια διχάλα, όπου μένετε αριστερά. Από αυτόν το δρόμο βλέπετε την Ακαρνανία και διάφορα νησιά.

Ο δρόμος στα δεξιά οδηγεί στο νότιο άκρο του Μεγανησίου. Δυστυχώς, αυτό το κομμάτι αγοράστηκε από κάποιον ιδιώτη. Μέχρι τότε το νοτιότερο άκρο ήταν προσβάσιμο μόνο από ένα μονοπάτι. Μισή ώρα αργότερα, ο δρόμος αφήνει την ακτογραμμή και κατηφορίζει, ακολουθώντας την κοίτη ενός ξεροπόταμου. Φτάνετε σ’ ένα φράχτη για τα ζώα, αλλά μπορείτε να τον ανοίξετε [και να τον κλείσετε ξανά].

Μετά από 50 λεπτά περπάτημα από τη διασταύρωση προς το νοτιότερο άκρο του νησιού, αγνοήστε το δρόμο στα δεξιά.  Πέντε λεπτά αργότερα συναντάτε μια στενή άσφαλτο, όπου συνεχίζετε ευθεία. Μετά από 5 γεμάτα λεπτά, συναντάτε μια πλατιά άσφαλτο· εδώ μένετε αριστερά με κατεύθυνση τις βίλες ΑΣΤΕΡΙΑ. Λίγο μετά τις βίλες, πριν από μια αριστερή στροφή, πηγαίνετε δεξιά. Πηγαίνετε τώρα προς το Σπαρτοχώρι και ακολουθείτε τον πλακόστρωτο δρόμο μέσα από το χωριό, ο οποίος τελικά σάς βγάζει στο καμπαναριό. Επιστρέφετε στο λιμάνι από τον ίδιο δρόμο που ήρθατε.