ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

Νοτιοδυτική Λευκάδα

Άγρια και υποβλητική ομορφιά

Καλαμίτσι - Χορτάτα - Κομηλιό - Δράγανο - Αθάνι - Εγκρεμνοί - Πόρτο Κατσίκι - Λευκάτας

Προσπερνάμε το Καλαμίτσι και κατευθυνόμαστε στο χωριό Χορτάτα. Προτιμήστε τον καινούργιο ασφαλτόδρομο, ακολουθώντας στη διασταύρωση που συναντάτε τη δεξιά κατεύθυνση. Τα Χορτάτα είναι ένα ορεινό χωριό με γραφικά πέτρινα σπίτια και θαυμάσια θέα. Συνεχίζουμε νοτιότερα και στην πρώτη διασταύρωση στρίβουμε προς τα χωριά: Κομηλιό - Δράγανο - Αθάνι, στο νοτιοδυτικό άκρο του νησιού. Το Κομηλιό είναι ένα μικρό χωριό με πέτρινα σπίτια, στενά δρομάκια και λιγοστούς κατοίκους. Το Δράγανο, μικρό επίσης χωριουδάκι στο νότιο τμήμα του νησιού, παρουσιάζει αξιόλογα δείγματα προβιομηχανικών κτηρίων. Διαθέτει ένα ελαιοτριβείο που για αιώνες εξυπηρετούσε τους κατοίκους στην παραγωγή λαδιού. Συνεχίζοντας τον ασφαλτόδρομο θα συναντήσουμε μια παράκαμψη για την Παραλία Γιαλός

Παραλία Γιαλός στη Λευκάδα | Μεγάλη αμμώδης παραλία με βράχια

Στην συνέχεια φτάνουμε στο Αθάνι, που είναι σκαρφαλωμένο πάνω σε έναν απότομο βράχο, για να προφυλάγεται παλαιότερα από τους πειρατές. Εδώ παράγεται το ξακουστό θυμαρίσιο μέλι.

Ηλιοβασίλεμα στη Λευκάδα

Λίγο μετά το χωριό, στον δρόμο που οδηγεί προς το ακρωτήρι του Λευκάτα, διάφορες διακλαδώσεις οδηγούν στις πιο ιδιαίτερες και πιο διάσημες παραλίες του νησιού: τους Εγκρεμνούς και το Πόρτο Κατσίκι.

Παραλία Εγκρεμνοί, Λευκάδα: διάσημη για τα υπέροχα νερά της

Οι Εγκρεμνοί είναι παράδεισος για όσους ψάχνουν απομονωμένες παραλίες. Τα νερά είναι πεντακάθαρα και η αμμουδιά παρθένα. Προς το παρόν η πρόσβαση στην παραλία γίνεται με καραβάκι από Νυδρί ή Βασιλική. Συνεχίζοντας νοτιότερα θα συναντήσουμε μια διασταύρωση: ο δρόμος αριστερά οδηγεί στο Ακρωτήρι του Λευκάτα ενώ προς τα δεξιά καταλήγει στην πιο φημισμένη παραλία του νησιού, το Πόρτο Κατσίκι. Πρόκειται για την παραλία που φιγουράρει στους περισσότερους τουριστικούς οδηγούς που διαφημίζουν τις ομορφιές της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο.

Πόρτο Κατσίκι, η εντυπωσιακή παραλία της Λευκάδας | Lefkada Slow Guide

Ο τελευταίος σταθμός αυτής της διαδρομής είναι το ακρωτήριο Λευκάτας ή κάβος της Κυράς. Το τοπίο σου κόβει την ανάσα και απόκρημνοι, κάθετοι βράχοι και άγρια, φουρτουνιασμένα νερά συνθέτουν ένα συγκλονιστικό θέαμα. Aυτά τα λευκά βράχια λέγεται ότι έδωσαν το όνομα στο νησί της Λευκάδας. Η πιο εντυπωσιακή ώρα για να επισκεφτεί κανείς το Λευκάτα είναι βέβαια το ηλιοβασίλεμα.

Το Ακρωτήριο του Λευκάτα και η ποιήτρια Σαπφώ

Για να επιστρέψετε στην πόλη της Λευκάδας, προτείνουμε την κατεύθυνση και πάλι προς τα Χορτάτα και το Καλαμίτσι. Ακολουθήστε τον δρόμο προς τον Δρυμώνα, ένα όμορφο ορεινό χωριουδάκι που την άνοιξη είναι στολισμένο με πλήθος ανθισμένες αγριοκουτσουπιές. Στήν συνέχεια θα συνανατήσετε την γειτονική Εξάνθεια, που απέχει 3 χλμ. από τον Δρυμώνα. Τα σπίτια της είναι αμφιθεατρικά χτισμένα και θεωρείται πως η θέση που βρίσκεται κατοικήθηκε από τη Βυζαντινή εποχή. Από εκεί, προτιμήστε τον ορεινό ασφαλτόδρομο προς τους Σφακιώτες και συνεχίστε βόρεια, μέχρι την πόλη.